Gårdagens hoppträning

Ja, de gick väl sådär. Ramlade av två gånger :)
De är sånt som händer och Kasper hade väldigt myket temperament och var lite grinig av sig typ.
Han ville inte alls att jag skulle ha sporrar eller spö, då började han typ bocka som en galning, eller inte galning men lite och de var svårt att få han att sluta för när jag försökte driva fram han och få honom att sluta bockade/sparkade han bara mer.
Avramlingarna hände inte när han höll på att bocka, de var när jag hoppade. 
Allt gick jätte bra, i själva hoppningen i början. Han var ganska pigg och framåt. Vi hoppade några olika serier, sen "sydde" vi ihop allt (som Micke säger, haha) till en hel bana med 9 hinder tror jag de blev. Först 3 upphöja sockerbitar med 1 galoppsprång mellan varje. Sen i typ en båge till diagonalen ner på en oxer och ner på ett räcke, sen ett till aningen högre räcke. 
Sen var de 3 plank på andra diagonalen åt andra hållet liksom. Hoppas ni fattar, jag är sämst på att förklara och tyvärr blev de ingen film eller bilder men men. 
Juste, avramlingaran var iaf på samma hinder, på andra räcket efter oxern. Vet inte vad som hände riktigt? Första gången blev jag väldigt förvånad att han stannade eftersom att jag hade hoppat de några gånger innan och då gick det bra. Då flög jag av, hehe. Andra gången när jag kom igen så tvärstannade han så då gjorde jag en liten "volt" i luften och landade på andra sidan.
Det gick iaf bra med mig, inga skador skedda :)
ja, de var väl det. Nu vet ni hur det gick.
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0